فرشتگان بال و پر سوخته احمدی نژاد
نویسنده: سوسن دادرس نویسنده: سوسن دادرس

در جمهوری اسلامی فرشتگان نیز با بالهای شوهرانشان پرواز می کنند. چند روز پیش روزنامه فیگارو، نیزدر مقاله ای با تیتر( فرشتگان احمدی نژاد) اشاره به موقعیت سه وزیر زن پیشنهادی احمدی نژاد به مجلس شورای اسلامی کرده بود.

تصمیم احمدی نژاد برای وارد کردن وزرای زن در دولت دهم ، موجب بروزواکنش های منفی در حوزه و از سوی برخی از مراجع شد. تا جاییکه مثل معروف (مگر قحط الرجال است) به معنی (مگر مرد کم است) بر سر زبان ها  افتاد.

سرانجام دو وزیر زن پیشنهادی احمدی نژاد، نتوانستند راًی اعتماد مجلس را بدست بیاورند، و تنها  خانم مرضیه وحید دستجردی، که همسر حسن شریعتمداری مدیر روزنامه حکومتی کیهان می باشد، توانست با 175 راًی موافق از مجلس به وزارت برسد. سوسن کشاورز و فاطمه آجرلو، دوفرشته دیگر احمدی نژاد، نتوانستند راًی اعتماد بگیرند، ودر نتیجه بال و پر آنان سوخت.

خانم سوسن کشاورز، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، هنگامیکه برای سخنرانی می رفت راه تریبون را گم کرد و چند بار به بالا و پایین رفت. خانم وزیر پیشنهادی ، در آغاز سخنانی به زبان عربی با لهجه فارسی بلغور کرد، و برنامه های آینده خود را برای وزارت آموزش و پرورش اسلامی ارائه داد.

سوسن کشاورز از سال گذشته تاکنون معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ها می باشد، و پیش از آغاز کار خود در آموزش و پرورش استثنایی ها هیچ سمت اجرایی نداشته است.

خانم فاطمه آجرلو، وزیر پیشنهادی رفاه و امور اجتماعی، نیز نتوانست راًی اعتماد مجلس رجال را کسب کند. آجرلو خود تحصیل کرده حوزه علمیه ودر حقیقت یک (آخوند مؤنث) می باشد. اومسئول بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج و مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران استان تهران بوده است.

شنیده شد که یکی از وزرای پیشنهادی زن، برای گرفتن رای اعتماد از مجلس، شیوه جالبی را به کار گرفته است. او پس از دیدار با نمایندگان مجلس، از آنها می پرسد که آیا به وی رای خواهند داد؟ و نمایندگانی رودر بایستی کرده و پاسخ مثبت داده اند. اما خانم وزیر پیشنهادی از آنان خواسته بود که به قرآن قسم بخورند، که موجب اعتراض شد و به ایشان تذکر داده شد. در آن خبر نامی از نماینده برده نشده بود، ولی با مشخصاتی که از خانم فاطمه آجرلو(آخوند مؤنث) در دست است، می تواند کار ایشان باشد.

مرضیه وحید دستجردی، تنها فرشته دولت احمدی نژاد است، که توانست به لطف موقعیت و روابط شوهرش، حسن شریعتمداری، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد. و یک بار دیگر ثابت شد که در جمهوری اسلامی روابط همواره بر ضوابط می چربد، و موقعیت و روابط شوهران تعیین کننده سرنوشت زنان است، تا آنجا که فرشتگان نیز با بالهای شوهرانشان پرواز می کنند.  الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء...

12 شهریور، 3 سپتامبر 2009


September 3rd, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی